شناسهٔ خبر: 178380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۲۲۲ هزار دستگاه کامیون و رشد ۲۱ درصدی تناژ جابه‌جا شده در پایانه‌های مرزی خراسان رضوی

تردد ترانزیت خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از تردد ۲۲۲ هزار و ۵۸۳ دستگاه کامیون در پایانه‌های مرزی استان و همچنین افزایش ۲۱ درصدی تناژ جابه‌جا شده در پایانه‌های مرزی خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: تردد ناوگان ترانزیتی در پایانه مرزی فعال استان طی ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۳ حدود ۱۸ هزار دستگاه کامیون حامل ۴۲۲ هزار تن کالای ترانزیتی از این چهار پایانه مرزی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۳درصد کاهش و از نظر تناژ جابه‌جا شده ۲۷ درصد رشد داشته است.

شهامت همچنین بیان کرد: در همین مدت نزدیک به ۷۱ هزار دستگاه کامیون حامل یک میلیون و ۴۷۲ هزار تن کالای ترانزیتی از طریق پایانه‌های مرزی استان از کشور خارج شده است که با رشد ۱۸ درصدی تردد و رشد ۲۲ درصدی تناژ حمل شده همراه بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: در ۶ماهه اول سال جاری بیش از ۲۲۳ هزار دستگاه کامیون حامل ۳ میلیون و ۱۶۶ هزار تن در مجموع بارهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از چهار پایانه مرزی دوغارون، لطف آباد، سرخس و باجگیران تردد داشته است که حاکی از افزایش ۱۷ درصدی تردد نسبت به ۶ماهه سال گذشته است.

شهامت گفت: تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۴۷ هزار دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با ۳ هزار و ۷۵۴ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی استان در ۶ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱ و ۱۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج را حدود ۹۰۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرزهای مشترک با ترکمنستان را ۶۰۰ دستگاه اعلام کرد.